Laiku pa laikam Google robots (bots) ierodas Tavā mājas lapā analizēt tās saturu. Tas nolasa gan tekstu, gan attēlus, gan saites. Saites ved gan uz lapām Tavā mājas lapā, gan citām mājas lapām. Tas ir veids, kā Google apkopo informāciju par Tavas lapas saturu un ar to saistīto saturu citur interneta vidē.

Kas ir aktīvās un pasīvās saites

Kad Google analizē saites, robots atrod saiti un dodas uz konkrēto lapu. Tas izanalizē arī lapu, uz kuru ved šī saite. Tādā veidā sistēma pārliecinās par to, uz kādu saturu saite aizved. Saite pati vienlaikus ir kā vēstījums “Šī ir laba lapa ar vērtīgu saturu, tāpēc es uz to atsaukšos”. Tāpēc saišu veidošana uz citām lapām uzlabo mājaslapu SEO vērtību. Jo vairāk saites uz lapu, jo vairāk Google domā, ka tās saturs ir kvalitatīvs, noderīgs vai interesants.

Aktīvās saites (dofollow)

Standartā, ievietojot saiti savā blogā, tā būs aktīvā saite – saite, kas uzlabo uz to vedošās lapas SEO. Tajā pašā laikā tā nedaudz samazina Tavas mājas lapas SEO vērtību.

Piemēram, ja uz Tavu lapu ved 10 aktīvās saites, bet savos rakstos esi ievietojis 100 aktīvās saites, tad tas nāk par sliktu Tavam blogam.

Balanss starp ienākošajām un izejošajām saitēm

Ļoti ieteicams ir veidot balansu starp ienākošajām un izejošajām saitēm. Tas patiesībā ir viens no grūtākajiem uzdevumiem SEO. Ir grūti ietekmēt to, cik daudz citu lapu atsaucas uz Tavu saturu, ievietojot saites uz to.

Tāpēc viens no risinājumiem ir daļu no izejošajām saitēm pārvērst par pasīvajām. Tādā veidā saite nedos pievienoto vērtību tai lapai, uz kuru esi ievietojis linku. Tas varētu būt īpaši svarīgi tādiem rakstiem, kuros vēlaties padalīties ar daudzām noderīgām saitēm. Piemēram, raksts par biežāk izmantotākajiem elektropreču zīmoliem. Viņiem Jūsu SEO pievienotā vērtība nav vajadzīga.

Pasīvās saites (nofollow)

Jūsu mājas lapā ievietotajām izejošajām saitēm ir iespējams uzstādīt nesekošanas (nofollow) parametru. Tas nozīmē, ka Google robots to nolasot nedodas uz norādīto mājas lapu, bet turpina analizēt Tavas mājas lapas saturu.

Šādā veidā izejošā saite no aktīvās saites tiek pārveidota par pasīvo saiti. Mājas lapas apmeklētājs aizvien redzēs saiti, un un uzklikšķinot uz tās varēs to apmeklēt. Bet tā nedos sasniegtajai lapai pozitīvu SEO vērtību.

Gadījumi, kad ir ieteicams lietot pasīvo saiti

Ir reizes, kad ir ļoti ieteicams lietot pasīvo saiti. Tas ir gadījumos, kad aktīvas saites ievietošana var rezultēties ar Google aizrādījumu, un tas var samazināt Jūsu SEO vērtējumu.

Tas ir šādos gadīujumos:

  • Ja ievietojat saiti uz saturu, par kuru neesat pārliecināti. Uz šādām lapām vispār nevajadzētu likt saites. Ja nu varbūt kādu lapu gribat pieminēt savā bloga rakstā kā slikto piemēru.
  • Lapas, kuru apmeklēšanai un lietošanai ir nepieciešams reģistrēties vai pierakstīties. Tā kā Google robots to nevarēs izdarīt, tas var secināt, ka lapa nedarbojas. Robotaprāt saite tātad ved uz nekvalitatīvu lapu.
  • Ja veidojat maksas saturu, kura mērķis ir piesaistīt jaunus klientus, saņemt pirkumu komisijas vai citus ieņēmumus. Google pati iesaka pēc iespējas ierobežot maksas saišu veidošanu. Tas būtībā vairāk attiecas uz lapām, kuras pilnībā tiek veidotas ar maksas saitēm.

Kā izveidot pasīvo saiti

Ir bloga veidošanas platformas, kur diezgan vienkārši to izdarīt. Piemēram, veidojot saturu blogger.com platformā piesaites ievadīšanas uzreiz var izvēlēties, vai tā būs aktīvā saite (do-follow) vai pasīvā (no-follow).

Lielākajā daļā citu biežāk izmantojamo platformu, pasīvās saites izveidošana prasa minimālas programmētāja zināšanas. Bet tās tiešām ir minimālas, tāpēc sekojot īsai instrukcijai, ko sniegšu, to var izdarīt jebkurš.

Instrukcija, kā izveidot pasīvo (no-follow) saiti

Kas ir veicamās darbības, kas jādara, lai esošu aktīvu do-follow saiti pārtaisītu par pasīvu no-follow saiti.

Pirmais solis – Saturs ar saiti

Ir nepieciešams teksts, kuram ir pievienota saite. Tas ir standarta bloga raksts vai kāda informatīva lapa.

Otrais solis – Atvērt saturu HTML formātā

Bloga satura ievietošanas skatā ir nepieciešams atvērt saturu HTML formātā. Visiem bloga veidošanas rīkiem ir tāda iespēja. Standartā tā ir kāda izvēle “Edit as HTML”.

Labot WordPress HTML
Vieta, kur WordPress izvēlēties labot saturu HTML

WordPress vecākā versijā tā ir izvēlne teksta bloka augšējā labajā stūrī. Tur blakus ir divas izvēlnes: Vizuālais skats (Visual) un HTML teksta skats (Text).

Trešais solis – Atrast aktīvo saili

HTML satura skatā atrodiet ievadīto saiti. Ja saturs ir garš, tad varat izmantot interneta pārlūka meklētāju. To parasti var atvērt uzspiežot Ctrl+F. Tad tajā ierakstiet ievadīto saiti.

Ceturtais solis – Pievienot no-follow elementu

Aktīvā saite ir pierakstīta šādā formātā:

<a href=”https://majaslapa.lv”>Saites teksts</a>

Šim HTML tekstam vajag pievienot nesekošanas elementu [ rel=”nofollow“], ko pievieno ar atstarpi aiz aktīvās saites. Rezultātā tas izskatīsies šādi:

<a href=”https://majaslapa.lv” rel=”nofollow”>Saites teksts</a>

Lūk piemērs, kur zemāk redzamajam tekstam esam pievienojuši pasīvo saiti. Attēlā redzams konkrētā tekta HTML skats. Oranžā krāsā iekrāsota mājas lapas adrese, zilais ir nesekošanas elements, zaļais ir teksts, kuram ir pievienota saite.

Piemēram ievietota pasīvā nofollow saite uz neeksistējošu mājas lapu.

Nav tik grūti. Kad pirmo reizi izdosies to veiksmīgi izdarīt, nākošajās reizēs jau liksies vieglāk.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *