Sociālajos tīklos attēlu kvalitāte ir ļoti būtiska, it īpaši tiem, kuri tos izmanto biznesa nolūkiem. Viena bilde spēs izteikt daudz vairāk un piesaistīs lielāku uzmanību nekā simtiem vārdu, ko izlasīs retais. Labas kvalitātes attēli palīdzēs iegūt jaunus sekotājus un nezaudēt esošos, tādēļ ir svarīgi izvēlēties pareizo izmēru tiem. Pareiza attēla izmēra izvēle ir būtiska arī tāpēc, ka tādā veidā var izvairīties no situācijām, kad bildes kvalitāte ir slikta vai kad tās izmērs samazina lapas ielādes ātrumu. Šajā rakstā aplūkosim atbilstošākos attēlu izmērus vieniem no populārākajiem sociālajiem tīkliem – Instagram un Facebook.

Instagram attēlu izmērs

Instagram profila attēls

Profila attēlam ir liela nozīmē, jo tas kalpos kā Tava atpazīstamības zīme sekotājiem un palīdzēs iegūt Tavas mērķauditorijas uzmanību. Tādēļ ir būtiski izmantot vienu un to pašu bildi visos sociālajos tīklos. Instagram ieteicams augšupielādēt attēlus ne mazākus par 320x320px, lai nodrošinātu augstu kvalitāti. Lietotāji profila  attēlu redzēs kā 180x180px vai 110x110px mobilajā versijā.

Instagram ziņu un reklāmu attēli

Kvadrāta formas attēli ir visvairāk izmantotie. Ieteicamais izmērs – ne mazāks par 1080x1080px (reklāmām noteikti ne mazāku izmēru par šo). Jāpiebilst, ka gan attēli, gan video pēc tam parādās 600x600px izmērā.

Ainavas orientācijas attēliem (landscape) rekomendē izmantot 1080x566px (arī reklāmām). Jāpiebilst, ka ir iespējams izmantot arī mazāku izmēru, piemēram, 600px  (reklāmām 640) x 400px.

Postiem ar vertikālām bildēm un portretiem vislabāk derēs izmērs 1080x1350px, bet reklāmām 960x1200px.

Instagram stories vispiemērotākais izmērs būs 1080x1920px.

Facebook attēlu izmērs

Attēlu publicēšana Facebook

Lai vienkārši ievietotu bildes savā Facebook profilā, attēlam vajadzētu būt lielākam par 940×788 pikseļiem (turpmāk tekstā lietosim saīsinājumu px).

Attēla formai nav ierobežojumi – tās var ievietot gan kvadrāta, gan portreta, gan panorāmas skatā. Primāri, attēla formu vajadzētu izvēlēties tādu, lai attēls izskatās labi.

Lieta, ko varat ņemt vērā – lielākā daļa Facebook lietotāji ziņu sarakstu skatās mobilajās ierīcēs. Tāpēc varat padomāt, kādu attēlu labāk izvēlēties, lai tas būtu pēc iespējas baudāms un uztverams. Ja attēls būs izteikti plakanas formas, piemēram, izmērā, 1200x400px, kas var būt dažādām panorāmas skata bildēm, tad telefonā tas nebūs labi uztverams. Tāpēc telefonam piemērotāki būs kvadrāta formas vai portreta formas attēli.

Postu kvadrātveida attēla  izmēram ieteicams izvēlēties 1200x1200px, un jāpiebilst, ka tas tiks samazināts līdz 470x470px.

Facebook dalīties ar saiti un tās attēlu

Ja vēlaties veidot rakstus ar kuriem vēlaties dalīties Facebook (share in Facebook), tādā veidā radot papildus plūsmu uz Jūsu mājas lapu, vēlamais izmērs būs 1200x628px. Attēli var būt arī lielāki, bet vajadzētu saglabāt šo proporciju.

Ja attēls būs mazāks, tam būs slikta kvalitāte – tas būs graudains vai izplūdis. Ja attēlam būs cita proporcija, tas tiks apgriezts, tādā veidā var tikt nogrieztas svarīgas detaļas.

Facebook profila attēli

Profila bildes augšupielādes minimālais rekomendējamais izmērs būtu 180x180px. Attēlsvar būt arī lielāks, bet vēlams, lai tas būtu kvadrāta formas. Jāņem vērā, ka ievietojot attēlu Facebook, tas tiks izgriezts apļa formā, tāpēc jāizvēlas attēls, kas būs piemērots šādām pārmaiņām.

Titulbildei jeb fona attēlam minimālais izmērs ir 820x312px, bet labai kvalitātei vēlams izvēlēties lielāku attēlu. Pirms ievietošanas, attēlu var arī precīzi nepiemērot noteiktajai proporcijai – to varēs izdarīt attēla pievienošanas procesā Facebook. Mobilajai versijai attēls tiks pielāgots un pārveidots izmērā 560x315px.

Facebook pasākuma attēls

Facebook pasākumu (events) titulbildei ir visaugstākās prasības. Tās attēlam ir jābūt izmērā 1920x1080px.

Facebook reklāmu attēlu izmēri

Plānojot Facebook reklāmas, attēlus ir nepieciešams sagatavot izmērā 1600x628px. Facebook pēc tam veiks to pielāgošanu atspoguļošanai dažādās ierīcēs dažādiem ekrānu izmēriem.

Pielāgotie reklāmas attēlu izmēri

  • Datora ekrānā rādīsies kā 470x246px;
  • Mobilajās ierīcēs  560x292px;
  • Reklāmas, kas izvietotas labajā stūrī 254x133px.

Ņem vērā, ja papildini savus attēlus ar tekstu, tad abos apskatītajos sociālajos tīklos tie nevar aizņemt vairāk par 20% no attēla izmēra. Tāpat jāatceras, ka gan Instagram, gan Facebook samazina attēlu izmērus, tāpēc ir ieteicams augšupielādei izmantot maksimālo pieļaujamo izšķirtspēju. Šāda izvēle nodrošinās to, ka bildes būs ar vislielāko asumu.

Neatkarīgi no tā, kurā sociālajā tīklā  Tu esi paredzējis ievietot savus attēlus, iespējams, ka vēlēsies  tos apstrādāt. Vairāk par apstrādes rīkiem, tostarp PIXLR, kas piedāvā iespēju automātiski izgriezt attēlus vajadzīgajā izmērā, var uzzināt rakstā “Attēlu apstrādes rīki”.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.