Veidojot bloga rakstu, ir svarīgi domāt par to, lai tas sniedz piemērotu vērtību gan lasītājam, gan meklētājprogrammām. Lai raksts būtu veiksmīgs abās jomās, ir jāievēro visi bloga raksta optimizēšanas nosacījumi, ko esam apkopojuši raksta turpinājumā.

Rakstā apkopotās tēmas:

Raksta saturam ir jābūt kvalitatīvam un vērtīgam

bloga čeklists

Raksta saturs ir galvenais noteicējs tam, vai lasītājs šo rakstu gribēs lasīt. Lietotāju pieredze (UX) kļūst ar vien svarīgāka. Zemāk esam apkopojuši veidus, kas palīdz to uzlabot.

Loģiski virsraksti

Lai raksts būtu uztveramāks, ir svarīgi to sadalīt vairākās nodaļās. Katras nodaļas virsrakstam ir jābūt pēc iespējas konkrētākam un atbilstošam raksta sadaļas tekstam. Nav labi izvēlēties vispārīgus virsrakstus un apakšvirsrakstus. Tiklīdz lasītājs sapratīs, ka sadaļas virsraksts nav sniedzis vēlamo atbildi, viņš var zaudēt uzticību visam rakstam.

Par labu virsrakstu veidošanu vairāk uzzini rakstā Padomi veiksmīgu virsrakstu veidošanā.

Saturam jāatbild uz rakstā izvirzīto jautājumu

Nereti redzam, ka ziņās u.c. platformās tiek izmantoti viltus virsraksti, lai piesaistītu lielāku lasītāju pulku. Sava bloga dabīgai attīstīšanai un uzticamu lasītāju pulcēšanai šādu praksi neiesakām. Saturam ir jāatbilst uz izvirzīto virsrakstu un tā jautājumu.

Katrs raksts ir veidots ar mērķi sniegt lasītājam atbildi uz jautājumu. Ja lasītājs rakstā to neatradīs, tad lapai zūd ticamība. Visticamāk arī turpmāk šis pats lasītājs izvairīsies no tava bloga satura, nedodot tam otru iespēju.

Visā rakstā jābūt vismaz 2 attēliem

Rakstam vienmēr ir jāpievieno vismaz 2 attēli, ieskaitot titulbildi. Un tam ir vairāki iemesli.

Pirmkārt, attēli uzlabo raksta vizuālo izskatu. Raksts uzreiz šķiet vizuāli baudāms un patīkams, līdz ar to arī lasīt liekas vieglāk un ātrāk. Piemēram, ja pēc katra virsraksta ir attēls, raksts šķiet strukturēts un zemapziņā uzreiz ir skaidrs, ka ar jaunu attēlu nāk jauna raksta sadaļa. Tas arī motivē lasītāju neapstāties un lasīt tālāk.

No SEO viedokļa attēli spēj palīdzēt nonākt pie attiecīgā raksta no dažādām attēlu meklēšanas vietnēm. Līdz ar to padarot rakstu vienkāršāk atrodamu, pieejamāku. Tad tikai jāatceras pievienot attēla apraksts (photo description) un alt teksts (alt text), pāris vārdos aprakstot, kas redzams attēlā.

Tāpat attēli bloga ierakstu uzreiz padara vizuāli garāku. Ja izveidotais raksts ir īss un konkrēts, bieži vien tas var izskatīties ne pārāk labi. Tādā gadījumā attēli kalpo kā lielisks papildinājums, kas rakstu uzreiz liek uztvert kā normāla garuma rakstu.

Nevar aizmirst arī par labu SEO

bloga čeklists

Kad bloga raksts ir noslīpēts, lai tas būtu saprotams lasītājam, laiks parūpēties arī par labiem SEO rezultātiem. Ne mazāk svarīgi ir tas, lai meklētājprogrammas, piemēram, Google šo rakstu spētu atrast un novietot pēc iespējas augstākā pozīcijā. Par to rūpējas SEO optimizācija.

Veido iekšējās saites

Kad tu taisi rakstu, ir svarīgi tajā veidot atsauces ne tikai uz ārējiem informācijas avotiem, bet arī pašam uz savu blogu. Ja tu veido blogu, tad tas noteikti ir par kādu tēmu, kurai ir vairākas apakšsadaļas. 

Piemēram, ja blogs ir par dāvanām, tad apakšsadaļas noteikti būs dažādu svētku dāvanas – dāvanas Ziemassvētkos, dāvanas dzimšanas dienā utt. Un katrai sadaļai būs vairāki noderīgi raksti. Ir labi tos savstarpēji saistīt ar hipersaitēm jeb enkura tekstu (par šo vairāk nākošajā punktā). Tad tavs blogs būs ne vien strukturizētāks un sakārtotāks, bet arī Googlei saprotamāks.

Izmanto atbilstošus enkuru tekstus

Enkura teksts jeb saites teksts ir redzamā, klikšķināmā saite tekstā. Labs enkura teksts parāda lasītājam, kādu saturu var sagaidīt, noklikšķinot uz attiecīgās saites. Ir svarīgi piedomāt par to, lai enkura teksts ir vērtīgs un norādīts loģiskā vietā. 

Vairāk informācijas par pareizu enkura teksta lietošanu vari izlasīt mūsu detalizētākā rakstā Kas ir enkura teksts un kā to optimizēt.

Neaizmirsti aizpildīt visus svarīgos HTML tagus

Kad raksts jau tiek sagatavots publicēšanai, nepieciešams izskatīt visus HTML tagus un tos aizpildīt. Katrai publicēšanas platformai ir savs izkārtojums, taču galvenie tagi (excerpt jeb description, alt text, title tag) vienmēr ir jāizpilda. 

Tas neaizņem daudz laika, taču sniedz noderīgu ieguldījumu tavam rakstam SEO ziņā.

Izmanto atslēgas vārdus virsrakstos

Atslēgas vārdi palīdz bloga rakstam izvirzīties augstākā meklētāja pozīcijā. Kad veido rakstu par kādu konkrētu tēmu, mēģini saprast, kādas atbildes tiek ietvertas tavā rakstā. Ko lasītājs rakstīs meklētājā, lai viņam tiktu piedāvāts tavs raksts? Ja Google redzēs, ka tava raksta saturā ir loģiski izmantoti atslēgas vārdi, tad šis raksts meklētājā tiks celts augstāk un rādīts lasītājiem kā noderīgs.

Rakstam jābūt viegli lasāmam un saprotamam

bloga čeklists

Kad saturs un SEO ir sakārtoti, atliek vien iziet cauri rakstam un izlasīt to kā parastam lasītājam. Pārliecināties par to, ka raksts viegli lasās un nekur nav aizķeršanās. To labi varēsi pārbaudīt pēc sekojošām lietām.

Sakārto apakšvirsrakstus

Lai teksts nav viens liels teikumu blāķis, atdali sadaļas ar apakšvirsrakstiem. Tiem ir jābūt loģiskiem un pareizā vietā saliktiem, taču tas nemaz nav tik grūti. Apakšvirsraksti uzreiz palīdz labāk orientēties tekstā.

Padoms – zem virsraksta nevar būt tikai 1 apakšvirsraksts. Ja zem H2 virsraksta ir tikai viena tēma, tad nav vērts likt vienu H3 virsrakstu. Parasti H2 virsraksts tiek atdalīts ar apakšvirsrakstiem (H3 un H4) tikai tad, ja tie ir vismaz 2.

Izvairies no garām rindkopām

Nevienam nepatīk lasīt garus paragrāfus, kas iet rindām un rindām uz leju. Labāk sadali garās rindkopas uz divām vai pat trīs.

Parasti vienā rindkopā optimālais rindu skaits ir ap 3-5 rindām. Ja tavā rakstā ir rindkopas, kurās rindu skaits ir krietni pāri piecām, tad tu lasītājam apgrūtini lasīšanas pieredzi. Īpaši mūsdienās, kad tik daudz laika tiek pavadīts pie ekrāniem.

Ne pārāk gari teikumi

Tāpat ir arī ar teikumu veidošanu. Centies pēc iespējas vairāk sadalīt teikumus pa daļām. Ja viens teikums iet jau pāri divām rindām, tad tu zini, ka tas ir par garu. Šādus teikumus noteikti ir iespējams noīsināt. 

Tas ir svarīgi ne vien lasītājam, bet arī Googlei. Tā uztver garus teikumus un nodomā, ka saturs ir pārāk nesaprotams. Līdz ar to arī raksts netiks atbalstīts un pacelts augstākā pozīcijā. Piemērus vari apskatīt rakstā Kā veidot īsus teikumus.

Rakstības stilam jāatbilst tavai auditorijai

Ja veido blogu par kādu noteiktu tēmu, tad katrā rakstā pieturies pie līdzīga rakstības stila. Tam ir jābūt atbilstošam arī tavai mērķauditorijai.

Piemēram, ja blogs ir par SEO optimizēšanu, tad raksta saturā noteikti būs daudz termini un to skaidrojumi, vārdu saīsinājumi utt. Rakstības stils būs nopietnāks, nekā, piemēram, bloga rakstā par SPA centriem Rīgā.

Pārzini savu auditoriju un sniedz tai visatbilstošāko saturu! Lai izdodas!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *