Blogu ierakstu veidošana ne vienmēr ir tas ātrākais process, jo ir svarīgi savam tekstam veltīt laiku. Lai pārliecinātos par to, ka teksts ir veiksmīgs – gan no SEO, gan no lasītāja skatu punkta, raksts ir rūpīgi jāsagatavo publicēšanai.

Svarīgi ņemt vērā, ka tiklīdz teksts ir uzrakstīts, tev priekšā ir tikai pirmais melnraksts. Tad var ķerties klāt pēdējiem labojumiem, kas arī aizņems papildus laiku.

Raksta sagatavošana publicēšanai ir brīdis, kurā tev ir kārtīgi jāiziet cauri savam tekstam ar vēsu prātu. Nebaidies no tā ņemt ārā liekus paragrāfus, labot neveikli saliktus teikumus un neskaidras frāzes. Par to, kā to veiksmīgi izdarīt, vairāk šajā rakstā.

TOP padomi raksta labojumiem:

  1. Lēnām pārlasi tekstu
  2. Pievērs uzmanību katram teikumam
  3. Pievērs uzmanību katrai rindkopai
  4. Izskati teksta struktūru
  5. Lūdz teksta atsauksmi draugiem vai kolēģiem

1. Lēnām pārlasi tekstu (skaļi)

Pirmais solis ir nedaudz atkāpties no sava raksta un pēc tam to lēnām pārlasīt vēl reizi. Nereti, kad veidojam rakstus, esam tajos pārāk ielīguši – stundām ilgi pārlasot, labojot, papildinot. Lai ieraudzītu savu rakstu objektīvi, ir svarīgi no tā nedaudz atpūsties un padarīt kaut ko citu. Tad, atgriežoties pie sava raksta, izdosies uz to paskatīties no svaiga skatu punkta.

Kad lasīsi savu rakstu, dari to lēni un skaļā balsī. Tas tik tiešām palīdzēs. Ņem vērā, ka katram teikumam vajadzētu būt gramatiski pareizam un rakstībai vajadzētu būt dabiskai. Šis ir punkts, kurā ir jāspēj būt ļoti paškritiskam pret savu darbu.

2. Pievērs uzmanību katram teikumam

Kamēr pārlasi savu tekstu, pievērs uzmanību katram teikumam. Kad iepriekšējā solī esi pārbaudījis gramatiku, šajā solī padomā par to, vai viss ir skaidri uzrakstīts.

Mēģini katru teikumi maksimāli optimizēt. Padomā, vai tie nav pārāk gari vai pārāk sarežģīti. Ņem vērā savu vēlamo auditoriju un mēģini saprast, vai neesi uzrakstījis savu rakstu pārāk zinātniskā vai pretēji – pārāk vienkāršotā valodā.

3. Pievērs uzmanību katrai rindkopai

Kad teikumi ir uzlaboti un izsijāti, laiks paskatīties uz rindkopām visā kopumā. Vai tās nav pārāk garas vai neskaidras? Svarīgi piedomāt pie tā, vai tekstā neatkārtojas tās pašas domas vai piezīmes vairākās vietās. Ja tās visas tiešām ir svarīgas un no raksta izmest ārā nevar, tad varbūt jāsaliek tās strukturizēti vienā paragrāfā jeb rindkopā.

Tāpat jāpievērš uzmanība rindkopas pašam sākumam – pirmais rindkopas teikums ir visizšķirošākais. Ar to tu skaidri lasītāju ievadi konkrētajā topikā un ieintriģē. Domā arī par to, lai pāreja no vienas rindkopas uz otru būtu loģiska un dabīga. Tekstam ir jābūt plūstošam un viegli uztveramam.

Par to, kā šādu tekstu veidot un kāda nozīme ir katram teksta elementam, lasi rakstā Satura elementi

raksta publicēšanas padomi

4. Izskati teksta struktūru

Lai teksts būtu labāk uztverams gan lasītājam, gan arī Googlei, tam ir jābūt strukturizētam. Viens veids, kā tas izpaužas, ir ar virsrakstiem (H2) un apakšvirsrakstiem (H3, H4, H5 utt). 

Svarīgi ir pārliecināties par to, lai raksta galvenais atslēgas vārds būtu vismaz vienā virsrakstā vai apakšvirsrakstā. Vēl svarīgāk ir ļaut šiem virsrakstiem izcelt teksta informāciju un jēgu. Tas ir kā špikeris lasītājam un Googlei par to, kas viņus šajā raksta paragrāfā sagaida. Virsrakstiem, tāpat kā pašam paragrāfam, ir jābūt strukturizētam un loģiskā secībā. 

Piemēram, tu veido rakstu par šokolādes kūkas recepti. Nevienu neinteresēs raksta pirmajā sadaļā lasīt par ēdiena pagatavošanas soļiem, pirms nebūs skaidri iedotas ēdiena sastāvdaļas. 

Vairāk par virsrakstu veidošanu lasi mūsu rakstā Padomi veiksmīgu virsrakstu veidošanā

5. Lūdz teksta atsauksmi draugiem vai kolēģiem

Pēdējais solis raksta pārbaudīšanas procesā ir palūgt atsauksmi kādam draugam vai darba kolēģim. Tas ir īpaši svarīgi, ja esi jauniņais veiksmīgu tekstu veidošanā. Tādā gadījumā tev notiekti noderēs padomi no gan tiem, kas darbojas šajā jomā, gan arī no parastiem lasītājiem.

Atsauksmes noved pie pavisam citas perspektīvas, kas ļauj arī pašam raksta autoram tekstā ieraudzīt ko jaunu. Tas gandrīz vienmēr noved pie vērtīgiem teksta uzlabojumiem.

Vērtīgi būtu arī ļaut savu rakstu izlasīt kādam no tavas vēlamās mērķauditorijas. Tas tev ļautu saprast, vai tavā tekstā esošā ziņa tiek nokomunicēta pavisam skaidri un labi uztverami. Tāpat arī noderēs atsauksme no profesionāla rakstnieka ar labāk gramatikas zināšanām. Tas noteikti spēs uzlabot tava bloga attīstību arī turpmāk.

Lai uzlabotu savas zināšanas, ir svarīgi arī mācīties par aktualitātēm. Lai arī pamata likumi paliek tādi paši, SEO nemitīgi mainās un tiek ieviestas jaunas vērtības. Vairāk par šobrīd aktuālajiem padomiem lasi rakstā SEO aktualitātes 2021. gadā, kas jāzina katram mārketinga darbiniekam

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *