Šis raksts noderēs visiem tiem, kuri savā mājaslapā vēlas ievietot saiti uz citu mājaslapu. Un šī uzdevuma motivācija ir atbalstīt otru lapu, lai uzlabotu tās atrodamību internetā. Vienkāršāk izsakoties – ievietot saiti SEO uzlabošanai.

Tas ir aktuāli tad, ja divas lapas savstarpēji vēlas viena otru atbalstīt un uzlabot abu lapu SEO vērtību. Tāpat tas der tajos gadījumos, kad vēlies atsaukties uz kādu atbalstītāju, sadarbības partneri vai vērtīgu informācijas resursu.

Par to, kāpēc ievietot saiti ir svarīgi SEO uzlabošanai, vari izlasīt raksta Vienkārši par SEO sadaļā Saites uz lapu.

Par šo tēmu esam sagatavojuši atsevišķu rakstu, jo ir svarīgi, lai ievietotā saite būtu pēc iespējas efektīvāka. Ar efektivitāti domājam – saite sniedz lielāku pievienoto vērtību tās lapas SEO, uz kuru tā ved. Tāpēc, ja esi vienojies ar kādu, kas saiti uz Tavu blogu ievietos savā lapā, būtu vērtīgi nosūtīt viņam šo rakstu.

Kāpēc ir svarīgi ievietot saiti uz lapu

Saites ievietošana uzlabo mērķa lapas SEO. Jo vairāk citās lapās ir saites uz Tavējo, jo labāks būs Tavas lapas SEO novērtējums. Tas, ka citās ir saite uz konkrētu lapu, Google algoritmu informē, ka lapā ir noderīgs saturs vai kāds labs piedāvājums.

Būtībā ir divu veidu saites, kuras šajā rakstā apskatīsim atsevišķi:

  1. Saite, kas ievietota saturā – pievienota tekstam.
  2. Attēls ar saiti – tautā saukts par baneri.

Google algoritmam tās abas ir vienlīdz vērtīgas. Bet no SEO viedokļa saites tekstā ir efektīvākas, jo tās biežāk tiek ieliktas optimāli un mājaslapas apmeklētāji tās vairāk uzspiež. Turpretī lapā ievietotam banerim ir lielāks spēks zīmola atpazīstamības veidošanai.

Saturā ievietota hipersaite

Hipersaites ievietošana tekstā ir visplašāk izplatītā saišu (backlink) veidošanas pieeja. Tā ir ērta, vienkārša un efektīva. Cilvēki ir pieraduši, ka, lasot rakstu, tajā ik pa laikam ir kāda frāze vai vārds, uz kura var uzklikšķināt, un tad tiek atvērts cits interneta pārlūka logs ar papildu informāciju. Vai nu tas būs izsmeļošāks paskaidrojums, preces apraksts, vai arī ceļa norāde.

Saišu ievietošanai saturā ir lieliska priekšrocība – to var pievienot faktiski jebkurā teksta vietā. Tas nozīmē, ka ir visai plaša iespēja variēt, kur un kā saiti pievienot. Bet tas arī liek padomāt, kā to izdarīt, lai tā būtu efektīva.

Lai saites būtu efektīvas, jāņem vērā divi būtiski ieteikumi:

  1. Ievietot īstajā vietā un īstajā laikā.
  2. Pievienot atbilstošam tekstam (keyword).

Saites novietojums tekstā – īstajā vietā, īstajā laikā

Lapas saturam ar saiti jābūt tur, kur lietotājam varētu rasties vēlme vai vajadzība to uzklikšķināt. Tā varētu būt vieta, kur šīs lapas saturs tieši saistīts ar Tavas lapas saturu. Tā ir vieta, kurā lapas apmeklētājam gribētos vairāk uzzināt par Tavu preci, vai arī tas dotu plašāku informāciju par lapā iekļauto saturu.

Tas ir tieši tāpat, kā skolas zinātniski pētnieciskajā darbā tiek veidota atsauce uz citu saturu. Bet tā vietā, lai pievienotu zvaigznīti, konkrētam vārdam tiek pievienota hipersaite uz Tavu lapu.

Domājot par saites ievietošanu, ir svarīgi, lai tā būtu lapā ar iespējami lielāku apmeklētāju plūsmu. Mazliet vairāk par konkrētas lapas izvēli – šī raksta sadaļā “Kur ievietot saiti uz Tavu lapu”.

Saite pievienota lapu raksturojošam atslēgas vārdam

Ir diezgan plašas iespējas, kam konkrēti hipersaiti pievienot. Tas var būt tikai viens burts vai vesels teikums. Šādās kategorijās runājot, visefektīvāk būs saiti pievienot vienam vai diviem vārdiem, kas saistās ar Tavu zīmolu, piedāvāto preci vai kādu tās priekšrocību.

Izvēlētajiem vārdiem ir ļoti liela nozīme. Google no šīs informācijas identificē, ar kādu ieteikumu lietotājs tiek novirzīts uz lapu ar konkrēto saiti. Lai to labāk izprastu, esmu pievienojis piemēru ar ceļa zīmi.

Neskaidra un mazliet skaidrāka ceļa zīme uz pilsētu

Uz ceļa zīmes “Dodies tur” informācija nav pilnvērtīga – tā nepaskaidro, uz kurieni doties. Norāde “Skaista pilsēta” jau ir labāka. Vislabākā laikam būtu “Skaistās Cēsis – 30 km” – tā sniegtu skaidru informāciju, kurai var pievienot kādu īpašu vērtību. Bet idejiski – jo precīzāka norāde lietotājam sniegta, jo labāk.

Laba saites teksta formula:

Tev svarīgs atslēgas vārds + zīmola nosaukums

No izvēlētā teksta Google identificēs to, par ko būs informācija lapā, uz kuru šī saite ved. Teksts, kam šī saite piestiprināta, ir kā atslēgas vārds, kuram Google uzlabos meklēšanas pozīciju. Tāpēc, ievietojot saiti saistītā tekstā, ir svarīgi atslēgas vārdiem to pievienot pareizā locījumā. Zīmola nosaukuma pievienošana uzlabos zīmola atpazīstamību.

Diezgan tipiska kļūda ir tā, ka hipersaiti pievieno tekstam “Skatīt šeit” vai “Lasīt vairāk”. Tā Google tiks informēta, ka lapā ir saistošs saturs par tēmu “Skatīt šeit”, un konkrētajā mājaslapā tiks uzlabota atrodamība šādam atslēgas vārdam.

Piemērs atslēgas vārdam, kuram pievienot saiti

Ir blogs restoraniriga.lv, kurā tiek apkopotas atsauksmes par dažādiem restorāniem Rīgā. Apskatīsim dažus piemērus, kādi varētu būt piemēroti atslēgas vārdi, kuriem pievienot hipersaiti, ja savā lapā izvēlēsieties ievietot saiti uz šo blogu.

Labie un sliktie piemēri:

  • Restorānu atsauksmes – LABS. Pieminēts galvenais satura veids, kādu lietotājs blogā atradīs.
  • Restorāni Rīgā – LABS. Pieminēts bloga nosaukums, kurā ir minēta galvenā tēma un svarīgs meklēšanas atslēgas vārds.
  • Citas atsauksmes – OK. Nav slikts, jo aizvien ir vārds atsauksmes, bet šis ir pārāk vispārināts.
  • Par atsauksmēm restorānos – NAV OK. Domāts ir labi, bet vārdu locījumi nav tādi, kādus cilvēki raksta Google, meklējot atsauksmes par restorāniem.
  • Var noderēt – SLIKTS. Labi, ka bloga lasītājs tiek aicināts saiti atvērt, bet vārdi nesniedz nekādu informāciju, uz kurieni lietotājs tiks aizvests, un tie nav blogam Restorāni Rīgā saistoši atslēgas vārdi.
  • Skatīt šeit – SLIKTS. Kā jau minējām, šis ir visai slikts teksts, kam pievienot saiti. Taču diemžēl visai bieži lietots.

Saite uz attēla – baneris

Saite uz lapā ievietota attēla jeb baneris ir kā reklāma. Tā uzlabo zīmola atpazīstamību, jo, visticamāk, šis attēls būs Tava bloga vai uzņēmuma logo. Logo ir Tava zīmola pamatvērtība – jo vairākās vietās cilvēki to redzēs, jo pazīstamāks tas būs. Pareizi izveidots baneris, kas labi izskatās, ir ļoti vērtīgs. Bet ir svarīgas nianses, lai baneris tiktu ievietots pareizi un optimāli.

Galvenā nianse ir tāda, ka Google šobrīd neidentificē, kas atspoguļots attēlā, kam pievienota saite. Tāpēc, ievietojot attēlu, tam jāpievienot īss apraksts, kas tajā redzams. Tas jādara informācijas ievades lauciņā Alt text. Ja attēls pievienots bez Alt text, tad rezultāts ir līdzīgs kā saitei ar tekstu “Skatīt šeit” vai vēl sliktāks. Labi jau labi – rezultāts nav slikts, vienkārši lapas SEO pievienotā vērtība ir minimāla.

Zemāk attēlā raksturojošs piemērs, cik izsmeļoša ir zīme ar pilsētas kontūru. Tiem, kuri nezina, ka tā ir Rīga, šāda zīme neko neizteiks. Pieliekot teksta informāciju, tās pievienotā vērtība būtiski uzlabojas.

Ceļa zīme uz pilsētu ar attēlu un ar tam pievienotu “Alt text”

Attēlam jāpievieno Alt text (Atlernative text)

Alt text būtībā nozīmē attēlā redzamās informācijas aprakstu. Tas tiek saukts arī par Alt Tag vai Alt Description. Būtībā tas ir attēla apraksts, kas paredzēts Google robotiem, kuri lapā identificē attēlu un sasaista to ar saturu. Apmeklētājam šis teksts nav redzams.

Ja attēlam pievienojam saiti, tad Alt text ir tas pats, kas saturs, kuram tiek pievienota saite – īss paskaidrojums, uz kurieni lietotājs tiks aizvests. Vēlams, lai šis teksts būtu lapas atslēgas vārds, kas sevī iekļauj zīmola nosaukumu. Tu taču vēlies, lai lapa pēc tā tiktu atrasta.

Ja attēlam Alt Text nav pievienots, tad Google uzkskatīs, ka saite pievienota bez komentāra, uz kurieni tā ved. Tad pievienotajai saitei kā backlink ir ļoti zema lapas SEO vērtība.

Kur ievietot saiti uz Tavu lapu?

Mājaslapas, uz kurām ievietot saiti, iedalās vairākās kategorijās. Katrai pieminēšu dažas idejas, kur tekstuāla saite vai baneris varētu tikt ievietoti.

  • Atsauces uz saturu vai piedāvājumu – tie varētu būt bloga raksti vai piedāvājuma apraksti. Piemērotākais veids būs tekstuāla saite.
  • Sadarbības partneri – daudzām lapām ir izveidota specifiska sadaļa dažādu partneru saišu ievietošanai. Citiem tas varētu būt bloga posts, kurā tiek informēts par sadarbības partnera iesaisti. Reizēm tas var būt arī baneris lapas  sānjoslā vai kājenē (footer).
  • Atbalstītāji – bloga raksti par notikumiem, kuros pieminēti atbalstītāji. Varbūt tiem ir izveidota atsevišķa mājaslapas sadaļa.
  • Reklāmas vai maksas saites – jebkur, kur cilvēks varētu vēlēties uz tās uzspiest: hipersaites tekstā, kur tiek aprakstīts ar saiti saistītais saturs, dažādi baneri rakstā vai lapas sānjoslā.

Savstarpēja saišu ievietošana uzlabo abu lapu SEO

Nereti saites uz citām lapām tiek ievietotas partneru lapās. Efektīvāk ir tad, ja abi tās ievieto saskaņoti – atbilstoši šīm vadlīnijām. Šajā gadījumā vienas lapas SEO vērtība tiek nodota otras lapas SEO celšanai. Ja pretī tiek ievietota efektīva saite, tad abas lapas viena no otras ir saņēmušas optimālu SEO vērtību.

Lai saite būtu optimāla, ir svarīgi parūpēties, lai tās satura tekstā vai sadaļā Alt text būtu pievienots svarīgais atslēgas vārds un saite vestu uz piedāvājumam atbilstošu lapu. Piemēram, ja esi FromMe dāvanu karšu sadarbības partneris, saitei vajadzētu aiziet tieši uz Tavu piedāvājumu FromMe lapā.

One thought on “Kāda ir optimāla saite (“backlink”) uz Tavu lapu

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *