Runājot un rakstot par SEO, tiek lietoti dažādi termini un saīsinājumi. Daļa no tiem tiek latviskoti, bet daļa tiek lietoti angliski. Šajā rakstā apkopošu svarīgākos no tiem. Sagrupēju tos loģiskās grupās pēc būtības, nevis pēc alfabēta. Es tomēr negrasos izveidot apjomīgu terminoloģisko vārdnīcu.

Biežāk lietotie saīsinājumi

SEO – Search engine optimization

SEO ir digitālā mārketinga joma, kas saistīta ar satura veidošanu interneta vidē, kas ir atpazīstams dažādiem informācijas meklēšanas servisiem. Pamatā visa šī joma ir izveidojusies ap Google meklēšanas servisu. Precīza SEO definīcija varētu būt: Google meklētājam optimāli piemērota satura veidošana. Tātad – tāda satura veidošana, ko Google var nolasīt, strukturēt un pēc iespējas labākā veidā piedāvāt informācijas meklētājiem Google meklēšanas servisā.

Vārdu SEO lieto gan vietā, gan nevietā. Šī saīsinājuma jēga bieži tiek vispārināta un viss, kas saitīts ar saturu internetā, tiek saukts par SEO. Daļēji jau arī nav nepareizi, tikai par SEO vajadzētu saukt mērķtiecīgas darbības satura uzlabošanai, jo pamatā tā ir optimizācija.

Lūdzu, tikai nelieto vārdu kombināciju “SEO optimizācija”. Cilvēki un pat SEO eksperti gan tādu lieto, bet… Visiem it kā ir skaidrs, kas ar to tiek domāts – optimizēt mājas lapas faktorus, kas ietekmē tās informācijas atrodamību Google meklēšanas rezultātos, jeb SERP.

Vairāk par SEO esmu aprakstījis rakstā Vienkārši par SEO, kur aprakstīti galvenie faktori, kas ietekmē SEO.

SERP – Search engine results page

Uzlabot SERP ir SEO mērķis – sasniegt pēc iespējas augstāku vietu Google meklēšanas rezultātos. SERP ir viss tas, ko lietotājs redz Google meklēšanas rezultātos pēc meklējamā atslēgas vārda ievadīšanas. Tie ir dažādu mājaslapu piedāvātie informācijas resursi, sakārtoti secīgi pēc to atbilstības meklētajai frāzei jeb atslēgas vārdiem.

Par SERP parasti runā divos aspektos:

  1. Kāda informācija parādās Google meklēšanas rezultātos.
  2. Kurā pozīcijā atrodas konkrētais piedāvājums.

Šīs abas lietas būtiski ietekmē to, cik daudz lietotāju ieraudzīs mājaslapas piedāvājumu un to apmeklēs.

CTR – Click-through rate

Šī ir proporcija, kas parāda, cik liela daļa no cilvēkiem, kuriem Google meklēšanas rezultātos parādījās konkrētās mājaslapas piedāvājums, uz tā uzklikšķināja. To aprēķina kā %, dalot lietotāju plūsmu uz mājaslapu ar visiem gadījumiem, kad piedāvājums ir parādījies meklēšanas rezultātos.

Šis ir viens no svarīgākajiem rādītājiem, kam strādā SEO. Tas mēra patieso rezultātu – klikšķu skaitu, kas lietotājus aizved uz mājaslapu.

HTML Meta tags – Strukturētā informācija

Google meklētājs mājas lapas saturu nolasa automatizēti ar robotu palīdzību. Roboti to nelasa tā, kā to dara cilvēki – lasa saturu un skatās bildes. Roboti pēc konkrētām pazīmēm atpazīst satura blokus un novērtē to saturu un apjomu. Šīs konkrētās pazīmes ir HTML meta tagi. Tas būtībā ir mājaslapas programmēšanas HTML kodā ievietotas norādes – kāds ir lapas nosaukums, virsraksts, apraksts u.c.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *